Elsisen

Alla inlägg under maj 2013

Av Elsis - 30 maj 2013 19:35

Här är en liten beskrivning av min dag:

Kom till skolan, trodde i kroppen att det var fredag. Men icke sa Nicke. Vi hade gympa, som jag hatar. Vi hade fotboll som är det värsta för bollrädda lilla jag. Sen tränade vi inför skolavslutningen som de tvingar oss att sjunga på. Vi måste sjunga "Vi är blommor" och "Nu grönskar det". Buu! Sen efter skolan gick jag till Katski kl 16 för då slutade hennes finska. Vi skrämde några småbarn (askul) och spelade Howrse. Nu är jag hemma och ska äta någon gratäng med korv. Hungry! Men hejdå!

XOXO
~Elsis

Av Elsis - 29 maj 2013 21:33

Här e bilderna:

~En plånbok från accezorize

~Ett linne från Zara

~En tröja från Zara

~Ett Liseberg skal til iPhone

Blev så nöjd med Göteborgs resan. Ska helt klart åka tillbaks. Men Godnatt och puss på er :-*

XOXO
~Elsis

Av Elsis - 28 maj 2013 14:28

Hejsan! Nu sitter jag och väntar på att min piano lärare ska komma. Jag börjar typ prick nu men skolans klocka säger att jag börjar om 1 minut. Jag har piano lektioner på skolans område. Det är i samma byggnad som där jag har musik. Kanske inte så intressant men då vet ni. Nu kom Maria. Vi har redan börjat men vår lärare är sen!!!!! Förlåt för att jag inte har lagt upp bilderna på vad jag köpte i Göteborg. Jag lovade ju! Jag har inte haft någon tid. Men idag så! Men nu så gick jag in i piano rummet. Vår lärare är inte här så vi ska leva loppa! Skoja!

XOXO
~Elsis

Av Elsis - 26 maj 2013 14:49

Hej hej! Nu är jag hemma från Göteborg. Ni vik kanske veta lite mera om min lilla resa. Så håll i hatten för nu blir det åla av!

Jag har ju berättat lite redan. Nu börjar jag från där jag slutade.

Vi började tidigt pga Mos alarm! Vi gick upp och frukosten var inte den godaste med aja! De hade inte Keloggs Corn flakes! Men de hade kaffe! Men endå. Vi åkte till stan och shoppade lite först. Jag köpte en ny plånbok på accezorize som var as fin! Och så köpte jag en tröja och ett linne från Zara. Ni kan få lite bilder senare. Jag lovar!

Sen kl 13:00 ca gick vi till universeum. Det är typ ett museum. De hade en regnskog som var as varm! Och de hade lite roliga saker som en kardborre bands vägg, tävling mot en kackerlacka och en robothäst! Robot hästen funkade som en vanlig häst (fast utan behov :-)) man tryckte med benen för att den skulle skritta/trava/galoppera och man svängde med tyglar. Man hade en tv skärm framför sig som visade vart man red. Jag red in i buskarna! Oops!

Sen gick vi till Liseberg kl 15:00 ca. Vi hade så kul där! Jag åkte rätt mycket. Jag åkte:

-Balder, en berg o dal bana i trä
-Kanonen, en berg o dal bana med looper
-Lisebergs banan, en klassisk berg o dal bana
-Uppskjutet, ett uppskjut
-Några barnkaruseller
-Flume ride, en berg o dal bana i vatten
-Lisebergs hjulet, ett pariserhjul
-Kållerado, ett däck som åker i vatten
-Och Atmosfear! Det är Europas högsta fritt fall! Alla höll i sig men inte jag. Jag sträckte ut armarna och benen! Haha! Det var inte ens läskigt.

Den roligaste var nog Balder. Atmosfear och kanonen var också roliga men de åkte så kort. Den första backen i Balder är 70 grader!

Sen nästa dag åkte vi och shoppade. Jag gick lite på NK. Sen åt vi lunch på hard rock café. Det var as goda hamburgare. Sen tog jag en vanilj latte på espresso house som jag to med till tåget. Jag kom hem sent. I fick sovmorgon i skolan dagen efter. Skönt!


Nu ska jag äta så jag måste sluta nu. Jag tar bilder på det jag köpte sen.

Av Elsis - 25 maj 2013 00:23

Jag är beroende av appen candy crush saga. Det är världens roligaste spel!!! Jag sover över hos Felle idag! Vi målade naglarna och jag gjorde candy crush naglar. Men nu måste jag sova. Det var lite kort och gott om idag. Så hejdå ;-)

XOXO
~Elsis

Av Elsis - 23 maj 2013 11:45

Jag sitter i paddan båten i Göteborg. Det är en sightseeing båt. Men hejdå vi åker nu!

Av Elsis - 22 maj 2013 07:20

Nu är jag i Göteborg på klassresa! Vi har kul. Fast just nu ligger jag i sängen kl 07:12. Zzzzzz...
Mos glömde stänga av sitt vakna alarm kl 06:45! Vi skulle vakna 07:45! Men aja.

Igår så kom vi hit med tåg. Sen tog vi en hamburgare (och en Frapino coffe mocha på espresso house. En kaffe shake med choklad och grädde mmmm :-))
Och så åkte vi till vandrarhemmet. Deras pool var inte fylld! Men vi fick kompensation till det. Vi fick spela gratis minigolf! Så vi spelade lite igår.

Idag ska vi till Liseberg! Sååå kul! Fast jag får betala åkband själv men...
På Liseberg får vi gå in gratis i spökhoteller gasten pga pool grejen. Vet inte om jag vågar endå!
Innan Liseberg ska vi shoppa och gå på universeum. Kul! Och imorn åker vi hem. Men nu ska jag se på smurfarna med Katski och Mos som jag delar rum med!

XOXO
~Elsis

Av Elsis - 16 maj 2013 13:08

Hej! Imorn har vi mys i skolan. Vi ska se en teater och se på hunger spelen. Man får ha med snacks för 50 kr var. Jag har slått ihop med Katski och Mos. Så det blir 150 kr!!! Vi har köpt:

-Ostbollar OLW
-Sourcream n onion stjärnor OLW
-Crunchos OLW
-Mini Tuc
-Ica Basic cookies
-Singoalla med päronglass smak
-Gurka
-2 Morötter
-2 Gräddfil
-Dill och gräslök dip
-Fresh Island dip (trorjagdetheter)
-Päron Festis Ica

Vi kommer bli feta!!!

XOXO
~Elsis

Presentation


Hej! Jg heter Elise och jag är 13 år. Jag älskar hästar, mode och sånt dära! Kolla in min blogg om du vill läsa om mitt liv och mina vardagliga knäppheter!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vilka är 2013 snyggaste naglar? Se mitt inlägg 2013 finaste naglar.
 Jordgubbar
 Elsis
 Nyår
 PLL
 Fransk manikyr glitter
 Pastell leopard
 Batman
 Sand
 Mexico
 French doll
 Candy crush
 Rosa fransk manikyr

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards