Elsisen

Alla inlägg under augusti 2013

Av Elsis - 28 augusti 2013 19:24

Tja! Idag har jag målat naglarna. Det fick bli en PLL design idag! Blev nöjd fast kliatermärkena va onödiga.

Jag använde en röd från Yes Love

En metallic silver från depend

Grön magnetic nails färgen Opposites attract från Isadora med magneten diagonal


Bilder:

XOXO
-Elsis

Av Elsis - 23 augusti 2013 15:06

Har du sett PLL? Pretty little liars. Du borde göra det! Det är en tv serie som kan ses på swefilmer. Säsong 1 finns på netflix. Det kommer ett nytt avsnitt av säsong 4 varje onsdag kl 14:00 på swefilmer.

Det handlar om 4 tjejer vars kompis dör och någon stallet dem. Vem...?

I senaste avsnittet fick vi veta vem som är A. Rulla ner om du vill veta!














A ä...

































...Cece!!! OMG! Jag trodde det men de kanske leder oss på fel spår. Hon kanske hjälper A. Det får vi väl veta snart! A måste hursomhelst ha ett ID där det står att hen är över 21 för att kunna köpa alkohol. Och Cece är ju över 21... Och hon dricker mycket så jaa...


Jag kan PLL theme på piano. Sök på Secret by the piercec eller PLL theme eller nåt på youtube och lyssna på hela versionen. Den e lite läskig. Ni får lite noter. Vill ni ha mer???


Keegan Allen äger han e min idol och I LOVE KEEGAN ALLEN!!!! Han spelar Topy i PLL.


XOXO
-Elsis

Av Elsis - 23 augusti 2013 14:57

Nu ska jag sammanfatta min sommar! Både det ni vet och inte vet. Så läs noga!

FRANKRIKE

Jag var i Frankrike med min bästis Ines. Vi badade o solade o så! Vi åkte bil dit och jag åkte flygplan hem själv! Läs mer i ett inlägg om hela resan!

SKÅNE

Jag åkte till Skåne med familjen. Vi hälsade på min moster och åkte vidare till min faster. Läs mer i ett annat inlägg.

BLEKINGE

Jag åkte från Skåne till Blekinge där mormor bor. Jag och min kusin Kajsa sov i en husvagn på tomten. Läs mer i samma inlägg där jag berättade om Skåne.

RIDLÄGER

Jag var på ridläger! Där var mina bästaste ridbästisar och vi hade skojigt. Vi red och så hehe. Läs mer såklart i ett annat inlägg.

FARMOR O FARFAR

Aldrig har ni fått veta detta! Så nu får ni. Tror jag... Vi var på ett museum som heter Jamtli! Jippie! Vi va där två dagar. Där har de byggt upp allt som det var förr i tiden. Tillexempel ett hus från 70 talet och en gammal bonde affär. Vi var också på tekniska museet och sov över hos min faster o min kusin Casper. Det va typ det. De skämmer bort oss där det är det värsta vi blir typ feta!!! Bara jag o min brorsa flög dit det ligger i Östersund (där vid Åre i Jämtland)

GRÖNAN MED MARIA

Jag o Maria va på Grönan. Jag vann en gigantisk toblerone och vi åkte deras nya starflyer eclipse. Läs mer i tidigare inlägg!!!

GRÖNAN MED MAMMA

Jag va på Grönan med mamma och såg miss Li!!! Det var asgrymt. Hon hade feber o allt men hon kom endå det va bra gjort! Vi träffade min gudmor Katja där o Katjas kompisar. Vi åkte bara tre saker. Kvasten och twister och jag åkte frittfall själv för den ville inte mamma åka. Vi vann en gigantisk chips påse! Det va blandat OLW snacks i den. Aså det var många små påsar i den stora.

DET VA NOG ALLT

Jag o mamma ska till Grönan och se Loreen också! Ska bli kul. Men nu ska ja äta mellis efter en jobbig skoldag.

XOXOXOXOXOXOXOXO
-ELSIS <3

Av Elsis - 20 augusti 2013 22:32

Haj! Igår börja skolan! Jag har börjat 7:an nu. Det är skönt med lite frihet. Nu när man börjar högstadiet (vet inte hur det är för dig men i min skola räknas 6:an inte som högstadiet). Vi har ju redan fått betyg så det är inte nytt. Men vår klass har splittrats och jag har en ny klass, fast med många från min förra. Igår fick vi fika mums! Men nu ska jag sova.

Idag var mer som en vanlig skoldag. Vi hade liksom vanliga lektioner. Jag har de flesta lektionerna samtidigt som Katski förutom IUP och språk (jag har spanska hon franska). Idag gick jag, Ellen och Angelica hem till mig på lunchen (vi hade 1 och 1 halv timmes lunch idag!!!) och käkade. Det var fisk och vi skulle gå till 10 i fyra idag. Fast vi fick sluta 11 i fyra för våran lärare gav oss en minut extra (måste jag kommentera detta???). Skönt med högstadiet haha! Vi får ha tuggummi vilken vi inte fick i mellanstadiet. Det är ju det bästa (nej). Jag tycker att (jag gör såhär ofta!). Och jag har bild från tilt på Grönan. Titta längst ner! Jag är näst längst till höger. Jag har det på ett iPhone skal!

Jag har vart upptagen jag hinner inte blogga 24 7.

Följ Elsis Beauty på youtube.
Följ Elsizzen på Instagram.


Godnatt the world!

XOXO
-Elsis

Av Elsis - 4 augusti 2013 13:50

Hej! Jag har varit på ridläger och inte hunnit blogga. Men nu så är jag hemma! Jag ska visa mina naglar om jag inte redan har gjort det jag minns inte. Kolla min video DIY: nageldekorationer på youtube. Min kanal heter Elsis Beauty om du inte visste. Glöm inte att prenumerera! Jag gjorde egna nageldekorationer och satte på dem på naglarna. Kolla in videon!

Jag var ju på ridläger också. Varje dag var typ såhär: Ät, rykta, rid, ät, rykta, rid. Vi red två gånger per dag. Vi fick också rida hästarna till och från hagen barbacka. Och så var vi på studiebesök på UPK. (Uppsala ponny klubb) Och där så red vi en lektion på deras hästar. Jag red en som hette Kalle och han var jätte duktig!

Jag red min favorit Junioren ganska mycket i både hoppning och dressyr. Jag red en häst som heter Hubbe i WE (Working Equitation). WE är en rid stil från Sydamerika när man ska rida olika hinder tillexempel fånga ringar med en lans och rida slalom. Man ska rida med en hand egentligen men det gjorde inte vi.

På lägret red vi för Mia, Åsa och min ridlärare Sofia. Det var också många ledare som hjälpte till och varje kväll lekte vi lekar i ridhuset. Vi fick fika varje dag och massa god mat. Jag köpte glass varje dag :)

Sista dan så red vi kadrilj. Kadrilj är när man rider flera tillsammans i ett typ dressyr program. Vi fick hitta på ett eget program i vår grupp och det gick väldigt bra! Jag red en stor vit häst som heter Mexico. Han är lite skumpig så det såg zeppat ut!

Nu är jag hemma och ska snart bada i poolen med Julia. Hejdå!

XOXO
-Elsis


Lilla Morriz hihi. Gullig va?

Presentation


Hej! Jg heter Elise och jag är 13 år. Jag älskar hästar, mode och sånt dära! Kolla in min blogg om du vill läsa om mitt liv och mina vardagliga knäppheter!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vilka är 2013 snyggaste naglar? Se mitt inlägg 2013 finaste naglar.
 Jordgubbar
 Elsis
 Nyår
 PLL
 Fransk manikyr glitter
 Pastell leopard
 Batman
 Sand
 Mexico
 French doll
 Candy crush
 Rosa fransk manikyr

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards